Lördag

Har haft näst intill fullt upp här uppe i storstan. Jossan och jag har fått lite smått panik eftersom vi måste planera allt vi gör. Kanske var det det som gjorde att vi häromdagen hoppade på fel buss och hamnade i Solna?
Pappa kom upp hit igår och på kvällen var vi tre bortbjudna på middag. Idag blir det ner till torget en sväng,där Postkordmiljonären ska spelas in och sen ut till Barkaby.


Onsdag

Har nu förflyttat mig från Jönköping till Stockholm. Sitter här med en något blondare toning i håret. Ska tvätta ur det om åtta minuter och håller tummarna stenhårt för att det blir fint och inte orangegult som jag har varit med om förut.
Syster och jag gjorde stan idag. Imorgon blir det Naturhistoriska och även en liten till tripp till stan. Får se om vi kanske tar Gamla stan också, för där var det tydligen en överraskning till mig,hehe.

Ha det super!



Lördag

Blev en liten tur till A6, där jag köpte ett par skor (stövlar) och en tröja. Lite tacobuffe och sen begav sig pappa hem till Oskarshamn igen. Jag försökte mig på lite matte, men matte-böckerna vill inte som jag vill! Vädret vill förresten inte heller som jag vill. Det är grått och regnigt. Så Victoria, snälla ta med dig solen hem!

Nu ska Matilda och jag laga mat. Sen blir det jordgubbspaj och film, mmmums.

HÖSTLOV

Sitter hos syster i Jönköping nu. Pappa och jag åkte upp hit efter jag hade slutat skolan idag. Åkte direkt hit,fikade och efter ett evigt farande hit och dit avslutade vi med att äta Kina-mat.
Såg en liten snutt på Idol förut också, tyckte faktiskt det var bra att Nicklas åkte ut!

Nu ska vi snart dra oss mot sängen.
Ha ett bra höstlov alla ni som har höstlov!
Puss

I so adore your sweet smile

Slutade redan vid halv två idag,skönt. Har pluggat Historia i stort sett ändå sen jag kom hem. Kungar,folkvandringar,kalmarunionen...ja,ni förstår.
Sista dagen imorgon sen ledigt! Jag kommer spendera hela mitt höstlov i Jönköping och Stockholm, skönt att komma härifrån ett tag!

Nu ska jag återgå till till mina Historia-böcker.
Hoppas även på ett Bodypump- pass ikväll!
Puss

Som bitar i ett pussel

Har precis skrivit klart min tyska-läxa, en kontaktannons. Man ska alltså skriva om sig själv för att försöka hitta en kille. Vad fan ska man skriva då lixom? Jag heter Malin och jag söker en kille mellan...haha.

Var på Poweryoga igårkväll. Fy så tråkigt det var. Var typ stel som en pinne om man jämförde med alla andra som var hur viga som helst. Plus att jag fick koncentera mig på att inte kolla på Agnes, så att jag inte skulle få en skrattattack.

Endast två dagar kvar i skolan nu, sen L O V. Gud så skönt!
Nu måste jag plugga historia, sen Bonde söker fru vid åtta.

Love like this

Och så var det söndag igen. Min dag har jag spenderat med mina skolböcker och mitt värkande huvud. Tog mig till gymmet med Agnes nu ikväll och körde en timme Bodypump, så nu är jag lagom seg i kroppen.

Dagen igår blev lugn. En sväng till stan med syster och mamma. Sen på kvällen drog jag till Victoria där det blev film och onyttigt!

Nu väntar en myskväll med fruktsallad,glass och film med syster.
Puss

Fredag

Och så var även denna veckan slut. Kort dag idag, lite mat på det, sen följde jag med mamma och handlade. Om ca. en halvtimme anländer en av mina kära systrar till Oskarshamn. Ska då upp till busstationen för att möta henne. Den andra kommer runt sju ikväll!

Vet verkligen inte vad jag ska skriva om, så det får bli ett sånt här tråkigt kort inlägg..
Menmen, trevlig helg!

Onsdag

Studiedag idag och det stavas ; s k i t g u t t. Ska möta upp Agnes på stan om ungefär en timme för en lunch på någon av Oskarshamns alla restauranger. Så min dag spenderas med henne, och ikväll är det gymmet som gäller - Fatattack och Core.

Det var SP-dag hela förmiddagen igår. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen, det var så grymt kallt. Mina tår blev isbitar eller ja, det blev nog hela jag förresten. Tinade iallafall upp en aning när jag på kvällen drog till gymmet för ett aerobic dance - pass.

Men nu borde jag nog gå och göra mig i ordning om jag inte ska bli sen som vanligt,hehe.


 
Bild sen Göteborg - 09


Söndag

Klockan ringde på utsatt tid vid nio imorse och konstigt nog var jag inte trött. Jag och mina hörlurar tog oss en promenad innan frukost. Sen har min dag i stort sett spenderats med mina "älskade" skolböcker. Men nu ska jag börja göra mig iordning för ikväll blir det bio med min bästa.



Fredag

Nyss hemkommen från ett stadsbesök med Victoria. Blir lite fredagsmys mat med pappa ikväll, sen kommer Victoria och Idol att förgylla min kväll.
Förövrigt värker mina armar och ben efter Bodypumpen igår.

..

Ingen bra kväll ikväll, ingen bra kväll alls. Allt blev bara skit när jag kom hem från gymmet. Trött,arg,ledsen. Fan, I hate this.


Even in the darkest hour there's light to be found,
you just have to look for it a little harder than before

Fredag

Slutade vid tio i tolv idag, skönt! Hade matteprov, kändes inte så där superbra kanske, men vi får se hur det gick..
Sitter här och väntar på att Agnes ska sluta, ska möta henne om typ en timme. Blir gymmet vid fem med henne och Malin, boxcore. Sen sover jag hos Agnes inatt. Imorgon blir det upp tidigt för ett till core-pass klockan halv nio!

 Nu ska jag spendera den här timmen någon annanstans, vad sägs om tv;n?

RSS 2.0